Følg Gyldendal Akademisk

Bli best på salg

Nyhet   •   jun 02, 2017 11:27 CEST

Illustrasjon fra bok: Eivind Vetlesen

Flere og flere befinner seg i en rolle hvor de må opptre som selgere. Men hvordan går man fram?

Mange er i en selgende rolle, enten direkte eller mer indirekte. Kanskje har du funnet på noe smart, vil kommersialisere ideen, og må selge den til en investor? Eller kanskje jobber du profe­sjonelt med salg og har en åpenbar interesse av å bli bedre til å få inn avtaler? Men du kan også være ute etter drømme­jobben og innser at du bør tenke salgsprosess like mye som søknadsprosess. Eller er du konsulent, ingeniør, advokat eller annen fagperson som forstår at kontrakter ikke avgjøres på fagstyrke alene? Uansett: Du er en person som ønsker å øke egen gjennomføringskraft. 

Amund Fjeldstad har over 25 års internasjonal salgserfaring og viser deg i denne boka hvordan du kan bli bedre enn konkurrentene dine - og vinne salget!

Her er noen av hans tips:

Nøkkelen til å lukke en avtale befinner seg ikke på slutten av salgsprosessen, men i starten av den

Hovedpoeng: Det er hvordan en salgsprosess settes opp fra starten av, fra det aller første møtet med kunden, som avgjør hvor lett det blir å lukke kontrakten på slutten av prosessen.

Nøtt: Hva gjør vi i det første salgsmøtet?

Forslag til punkter du tar med deg:

Still følgende tre spørsmål til kunden i det første salgsmøtet:

1. Hva skal til (for at du kan bli en kunde av meg/oss)?

2. Hva ser du etter i en leverandør som meg/oss?

3. Hvordan ser tidslinjen for beslutningen din ut?

Se innholdsfortegnelse

Kjøp boken her

Kommentarer (0)

Legg til kommentar

Kommentar

Ved å sende inn kommentaren aksepterer du at dine personopplysninger behandles i samsvar med Mynewsdesks <a href="http://fagnyheter.gyldendal.no/no/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Personvernerklæring</a>.